Täydellinen kampanja?
Eilen 9.11. kokoonnuimme Changemakerin tämän ja ensi vuoden tiimiläisten kanssa miettimään verkoston kampanjointia. Hienosti sanottuna vietimme strategiapäivää, jonka aiheena oli kampanjat, mukaan lukien kampanjatyöryhmät ja niiden rooli.
Lähdimme aamun hämärissä junalla Helsingistä kohti Mikkeliä, missä kokoonnuimme Helin, tiimin jäsenen luona. Osa tiimiläisistä saapui paikalle eri suunnista, Keski-, Itä- ja Pohjois-Suomesta. Helin koti, kaunis, idyllinen puutalo, oli täydellinen ympäristö luovalle ideoinnille ja ajatustyölle. Lämpimästi hohkaavat uunit ja takat tekivät tunnelmasta kotoisan, etenkin kun marraskuinen hämärä ulkona ei tuntunut kirkastuvan koko päivänä, ja sade jatkui tunnista toiseen. Totesimme muutenkin päivän aikana, että strategian ohella myös itse kampanjoinnin ideointi vaatii luovuutta, ja myös luovuus tarvitsee aikaa ja tilaa ympärilleen.
Yhteinen työskentely aloitettiin miettimällä, millainen on täydellinen kampanja. Siinä on oltava täydellinen ajoitus, sisältö, näkyvyys. Täydellisen kampanjan päämäärä ja tavoite toteutuu. Siinä on resurssit kohdillaan, visuaalisuutta riittää, ja se on sopivalla tavalla konkreettinen ja luova. Täydellisen kampanjan tekijöillä on mukana ilo ja tekemisen meininki – kampanjan toteuttamisen on tarkoitus olla hauskaa!
Yhdessä pohdittiin nyt vuoden ajan toimineiden kampanjatyöryhmien roolia. Rauha- ja ilmastotyöryhmät ovat päässeet jaloilleen tämän vuoden aikana. Ensi vuonna Rauha-ryhmän toiminta jatkuu, ja uusi vuositeemamme Nälkä saa oman työryhmänsä.
Näistä teemoista kiinnostuneet ovat kaikki tervetulleita työryhmiin mukaan. Seuraa keskustelua Kylässä ja ilmoittelua näillä sivuilla. Jokainen voi omalla panoksellaan olla luomassa Changemakerin tulevia kampanjoita!